Anàlisi de viroides

Els viroides són el patogen més petit conegut per l’home. HLVd, el viroide latent del llúpol, és un agent de 256 nucleòtids que ataca les plantes de llúpol i cànnabis provocant dudding (una reducció significativa del creixement i la floració de la planta) i afavorint la insurgència de moltes altres patologies.

Anàlisi de viroides

La malaltia pot romandre latent durant molt de temps abans de manifestar-se i alterar l'equilibri natural de la planta, reduint dràsticament la producció de metabòlits secundaris tant al cànnabis (cannabinoides, terpenoides, etc.) com al llúpol (àcids amargs).

Aïllat en plantes de cànnabis a Califòrnia el 2017, l'HLVd es va identificar al 35% de les instal·lacions de cultiu analitzades en el mateix estat i es va identificar com una amenaça real.

Durant els darrers anys, clons i biomassa infectats amb HLVd han viatjat a Europa, estenent la infecció al nostre mercat.

El viroide infecta plantes sanes a través del contacte de planta a planta, sobreviu sobre eines i guants i es transmet de les plantes mare als seus clons.

HLVd s'ha aïllat en moltes varietats de cànnabis i representa una gran amenaça per a les properes temporades de cultiu.

Fundación CANNA ha preparat una línia de defensa per als seus socis i clients: una prova robusta, amb RT-PCR, per detectar primer i, opcionalment, identificar-ne el viroide.

La tècnica, RT-PCR, és capaç d'aïllar i amplificar l'ARN del viroide i identificar-lo.

Si la detecció és positiva, el segon pas permet als nostres tècnics comparar la seqüència del viroide amb una base de dades de mutants coneguts.

Juntament amb un protocol d'higiene estricte, l'anàlisi de rutina per a HLVd mantindrà els productors i operadors del mercat lluny d'aquesta amenaça.

Per a qualsevol informació sobre l'anàlisi, consulteu info@fundacion-canna.es.